Krynki / Materiały dydaktyczne
Krynki - Scenariusz lekcji historii w klasie VIII
SCENARIUSZ LEKCJI HISTORII WKLASIE ÓSMEJ
TEMAT:Krynki – początek okupacji we wspomnieniach mieszkańców
Celeogólne:
zapoznanie ucznia z sytuacją narodowościową i religijną Krynek u progu II wojny
przedstawienie wspomnień świadków
Celeoperacyjne:
uczeń potrafi opisać społeczność Krynek do wybuchu II wojny
uczeń rozumie zmianę jaka nastąpiła w miasteczku po wejściu Niemców
uczeń pamięta kluczowe wydarzenia podczas pierwszych dni okupacji niemieckiej
Metody:
praca pod kierunkiem – praca w grupach
pogadanka
wykład
Środkidydaktyczne:
źródła historyczne ze strony Pamięć Ożywiona – ogłoszenie, wspomnienia świadków (film)
zdjęcia Krynek z czasów wojny
tablica
Fazy | Przebieg lekcji | Uwagi |
przygotowawcza |
- zaprowadzenie ładu
Zapisanie tematu lekcji oraz notatki.
T: Początek okupacji Niemieckiej w Krynkach
|
5 min
5 min
3 min |
wykonawcza |
Nauczyciel wprowadza klasę w temat i opowiada o Krynkach przed wojną. Forma pogadanki.
Podstawowe dane o miasteczku: https://bialystoksubiektywnie.com/blog/2017/10/20/krynki-studium-upadku-miasteczka/
Podział klasy na 2 grupy.
Uczniowie oglądają film ze wspomnieniami. W tym czasie zapisują kluczowe informacje, próbują ułożyć chronologiczny ciąg zdarzeń.
- notatki na wspólnej kartce
- notatki na wspólnej kartce
|
10 min.
2 minuty
30 minut
|
kontrolna |
- grupy prezentują swoje spostrzeżenia i notatki, swoimi słowami opowiadają chronologicznie co się działo w miasteczku w pierwszych miesiącach pobytu okupantów. Praca domowa – każdy z uczniów ma zanotować kluczowe informacje z lekcji.
Ocena pracy uczniów na lekcji. | 5 minut |
Uzupełnij wpis |
Treść (Komentarz ukaże się po jego zatwierdzeniu przez administratora.) |
Adres e-mail (opcjonalnie - Twój adres nie będzie nigdzie publikowany) Nick (opcjonalnie) |